Ρίχνουν τον αθλητισμό απ’ το θρανίο...
| |||
Αποδομείται ο ελληνικός αθλητισμός; Πολλοί ιθύνοντες ομοσπονδιών το πιστεύουν ακράδαντα. Και το στηρίζουν σε στοιχεία: Οι αθλητές που ασχολούνται, ολοένα λιγοστεύουν, πολλοί από αυτούς που συνεχίζουν, προπονούνται ελλιπώς, ενώ η προσέλευση μικρών παιδιών βαίνει σταθερά μειούμενη. Το κράτος διαθέτει κάθε χρόνο και λιγότερα χρήματα για τον αθλητισμό, τη στιγμή, που τ’ αρμόδια γι’ αυτόν υπουργεία (ναι, είναι πολλά), διακηρύσσουν, ότι θα τον αναβαθμίσουν. Υπουργείο Πολιτισμού, υπουργείο Υγείας και υπουργείο Παιδείας κάνουν, ό,τι μπορούν για ν’ αδειάσουν τα στάδια και οι άλλοι αθλητικοί χώροι, όταν θα έπρεπε να πράττουν ακριβώς το αντίθετο. Οχι για να έχουμε, κατ’ ανάγκη, πρωταθλητές και μετάλλια, αλλά για να διαθέτουμε υγιείς Ελληνες. Αν κάποιοι κατορθώσουν, μέσω της επιστημονικής προπόνησης και μόνο, να κατακτήσουν και διεθνή μετάλλια, καλώς ας έλθουν αυτά. Για εμάς, όμως, το κύριο είναι να βλέπουμε πολλά προπονούμενα και αγωνιζόμενα παιδιά στα στάδια, στα κολυμβητήρια, στα γυμναστήρια. Αναστάτωση επικρατεί σε πολλές αθλητικές ομοσπονδίες, μετά την απόφαση του υπουργείου Παιδείας ν’ αναστείλει, για διαδικαστικούς και οικονομικούς (κυρίως γι’ αυτούς, λέμε εμείς) λόγους, τη διεξαγωγή των περισσότερων σχολικών πρωταθλημάτων. Φοβούνται ότι η αναστολή θα είναι ματαίωση, τουλάχιστον για εφέτος. Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε για το θέμα ο βουλευτής του ΛΑΟΣ, Αστέριος Ροντούλης. Οι φόβοι των παραγόντων εδράζονται στο πρόσφατο παρελθόν. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι... «Οι τάξεις της αθλητικής διευκόλυνσης αναμορφώθηκαν αλλά δεν καταργήθηκαν» όπως δήλωνε στις 16 Δεκεμβρίου η υφυπουργός Παιδείας, Εύη Χριστοφιλοπούλου. Η αναμόρφωση, όμως, ήταν... παραμόρφωση. Τουλάχιστον για εφέτος, καταργήθηκαν τα περισσότερα τμήματα (ΤΑΔ). Μπορεί να λέμε ότι αθλητισμό κάνει όποιος τον αγαπάει, αλλά αυτό ίσχυε κυρίως για μια άλλη, ρομαντική, εποχή. Στην τωρινή υλιστική, ακόμη και ο αθλητισμός αντιμετωπίζεται από πολλούς σαν μέσο για εξασφάλιση βιοπορισμού (για τους ικανότερους) ή για τη δημιουργία συνθηκών βελτίωσης των ζωής τους, μέσω της εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ή για την αύξηση της βαθμολογίας τους, κάτι που οδηγεί σε καλύτερη τριτοβάθμια σχολή. Αν εφέτος δεν διεξαχθούν σχολικά πρωταθλήματα στα περισσότερα αθλήματα, στα οποία γίνονταν έως πέρσι, θα δοθεί άλλο ένα κτύπημα στον ελληνικό αθλητισμό. Γιατί περιορίζει κι άλλο τα κίνητρα για τους αθλητές. Οπως μεγάλο κτύπημα ήταν ο δραματικός περιορισμός των ΤΑΔ. «Αν το υπουργείο δεν κάνει το σχολικό πρωτάθλημα, θα κοιτάξουμε μήπως το οργανώσουμε εμείς. Τα ΤΑΔ ήταν μεγάλη δεξαμενή για την άρση βαρών. Εκαναν, βέβαια, και λάθη οι γυμναστές. Επρεπε οι ομοσπονδίες να ελέγχουν τι γίνεται» λέει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Πύρρος Δήμας. «Η πάλη στήριζε την ανάπτυξή της και στα σχολικά πρωταθλήματα. Και από τα ΤΑΔ αναδείχθηκαν πολλοί αθλητές. Πρέπει να βρεθεί τρόπος να γίνει τουλάχιστον το πρωτάθλημα των Λυκείων. Είναι άκρως σημαντικό» μας είπε ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Κώστας Θάνος. «Ξηλώνεται μια πολύ σημαντική παράμετρος του αθλητισμού. Είναι σοβαρό θέμα», τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Βασίλης Σεβαστής. Επιβεβαίωσε την πληροφορία που αναφέραμε στο φύλλο της προπερασμένης Παρασκευής, ο διευθυντής Φυσικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Στέλιος Δασκαλάκης, περί διεξαγωγής σχολικών πρωταθλημάτων στο Λύκειο στα ομαδικά αθλήματα (ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βόλεϊ, χάντμπολ), στον ανώμαλο δρόμο και στην ενόργανη γυμναστική. Στο μπάσκετ και στο ποδόσφαιρο υπάρχουν και παγκόσμια πρωταθλήματα, ενώ η ενόργανη έχει αποφασισθεί να διεξαχθεί στην Κύπρο. Πρόσθεσε, όμως, ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να πραγματοποιηθούν και στον στίβο και στην κολύμβηση. Επιβεβαίωσε, επίσης, την πληροφορία μας ότι το υπουργείο θα επιδιώξει οι αγώνες σε άρση βαρών, πάλη, πιγκ πογκ, τένις και κωπηλασία να διοργανωθούν από τις οικείες ομοσπονδίες. Αν αυτές έχουν χρήματα ή μπορέσουν να τα εντάξουν σε κάποιες άλλες διοργανώσεις τους, καλώς, Διαφορετικά δεν θα γίνουν. Και αυτό προκαλεί ανισότητα μεταξύ των μαθητών. «Το υπουργείο, εφόσον γίνουν αυτά τα πρωταθλήματα, θα είναι παρόν οργανωτικά, ώστε να εξασφαλίσει την αξιοπιστία τους», μας είπε ο κ. Δασκαλάκης. Εσπευσε, πάντως, να συμπληρώσει πως όλα αυτά ισχύουν για εφέτος και μόνο. «Πρέπει να φτιάξουμε το σύστημα και να το παρακολουθούμε» «Θ’ αρχίσει αμέσως διαβούλευση όλων των αρμοδίων, ώστε από τον Σεπτέμβριο ο θεσμός των σχολικών πρωταθλημάτων να μπει σε νέες βάσεις. Να ευχαριστιούνται τα παιδιά, τα χρήματα να πιάνουν τόπο, το σύστημα ν’ αντιμετωπίζει ολοκληρωμένα όλες τις παραμέτρους. Οταν ένα παιδί δημοτικού ή γυμνασίου μετέχει, ας πούμε, σε ομαδικό άθλημα και το σχολείο του χάνει στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος και αποκλείεται, πώς να ευχαριστηθεί; Θέλουμε τα παιδιά ν’ αγαπήσουν τον αθλητισμό και να τον αποσυνδέσουν από τη μοριοδότηση για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Προτιμάμε να πάρουν μέρος 1.000 παιδιά σ’ ένα πρωτάθλημα, παρά 50 που θ’ αποβλέπουν μόνο στα μόρια», τονίζει ο διευθυντής Φυσικής Αγωγής του υπ. Παιδείας κ. Στ. Δασκαλάκης.- Η διαβούλευση, όμως, έπρεπε να είχε γίνει πολύ πριν ν’ αρχίσει η σχολική περίοδος. - Αρχικά θα συμφωνήσω. Αλλά έτσι κι αλλιώς, φέτος δεν προλαβαίναμε. Πρέπει να φτιάξουμε το σύστημα και να το παρακολουθούμε, ώστε κάθε χρόνο να βελτιώνεται. - Το ίδιο ισχύει για τα ΤΑΔ. Θα γίνει διαβούλευση εκ των υστέρων. Τα ΤΑΔ πρόσφεραν, ειδικά σε κάποια αθλήματα. - Λειτούργησαν χωρίς την παρουσία των ομοσπονδιών. Γιγαντώθηκε το σύστημα. Εφτασαν τα 12.500 παιδιά στα ΤΑΔ. Ηταν μαζικός αθλητισμός. Χρησιμοποιήθηκαν από γυμναστές για να διοριστούν. Αυτό προκαλούσε ανισότητα σε σχέση με άλλους. Δεν θα καταργηθούν. Θα γίνει διαβούλευση και γι’ αυτά. Θα στηρίζονται οι ταλαντούχοι μαθητές - αθλητές σε συνεργασία με τις ομοσπονδίες και τη ΓΓΑ. Είναι αλήθεια ότι για κάποια αθλήματα, όπως η άρση βαρών και η πάλη, τα ΤΑΔ δούλεψαν καλά. Ομως, από τα τμήματα αυτά, πολύ λίγα παιδιά έφθαναν σε εθνικές ομάδες. Το σύστημα χρειάζεται βελτίωση. Πρόθεσή μας είναι όχι μόνο να μην καταργηθούν τα ΤΑΔ, αλλά, ακόμη και μέσα σε αυτή τη δύσκολη, οικονομικά, περίοδο, από του χρόνου ν’ αναβαθμισθούν». - «O σχολικός αθλητισμός είναι στον πυρήνα του Νέου Σχολείου», έχει δηλώσει η κ. Χριστοφιλοπούλου. Πώς, όμως, θα έχουμε τέτοιον, αφού τα περισσότερα σχολεία το μόνο που έχουν είναι ένα γήπεδο αθλοπαιδιών; - Η χώρα διαθέτει πολλές αθλητικές εγκαταστάσεις, που το πρωί είναι κατά 90% άδειες. Μπορούμε, λοιπόν, να τις αξιοποιήσουμε. πηγη:kathimerini.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου