Ανοίγει τις πύλες του μέχρι το...Μουσείο Αυτοκινήτου...
Ανοίγει τις πύλες του μέχρι το Μάρτιο
το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου
Οχήματα που θα καλύπτουν χρονικά μια περίοδο ενός αιώνα θα περιλαμβάνει το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου που στεγάζεται στο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο Athenian Capitol του Ομίλου Χαραγκιώνη και θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό μέχρι τον Μάρτιο.
Το αρχαιότερο αυτοκίνητο που ανήκει στο Μουσείο, όλα τα εκθέματα του οποίου προέρχονται από την συλλογή του προέδρου του Ομίλου Χαραγκιώνη, Θεόδωρου Χαραγκιώνη, είναι μια ουγγρική πυροσβεστική αντλία του 1895 και το νεότερο είναι μια MERCEDES 450SL του 1980.
«Η ιδέα για την δημιουργία του Μουσείου», μας αναφέρει ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, «είναι να ενημερωθούν οι Έλληνες σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του πιο αγαπημένου αντικειμένου που παρήγαγε η βιομηχανική επανάσταση. Να δουν οι ξένοι τι μπορούμε πραγματικά να κάνουμε στην Ελλάδα και να υπάρξει ουσιαστική συμβολή στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από ειδικά διαμορφωμένους και εξοπλισμένους χώρους αλλά και διαλέξεις στο auditorium του Μουσείου». Πότε όμως ξεκίνησε την συλλογή του που πλησιάζει τα 300 οχήματα ο Θ.Χαρακιώνης;
Τα κίνητρα του;
Μας περιγράφει: «Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου προέκυψε από αγάπη για το αυτοκίνητο και περίσσεια ενέργειας. Έχοντας διακόψει την εμπλοκή μου στους αγώνες στο τέλος του 1977, άρχισα να ασχολούμαι με τη συλλογή και αποκατάσταση παλαιών αυτοκινήτων.
Στην αρχή «μάζεψα» τα παιδικά μου όνειρα, περί τα 20 μοντέλα. Κατόπιν, το '90 τα διπλασίασα αγοράζοντας από την Ελλάδα μια ολόκληρη συλλογή, οπότε σκέφτηκα ότι πρέπει πια να κάνω κάτι μεγάλο με τα αυτοκίνητα: Ένα Μουσείο».
Η συλλογή του Θεόδωρου Χαραγκιώνη αριθμεί σήμερα 292 αυτοκίνητα. Σε πρώτη φάση θα εκτεθούν στο Μουσείο τα 111. Η συλλογή θα εναλλάσσεται και έτσι κατά το δεύτερο χρόνο λειτουργίας του Μουσείου θα εκτεθούν τα επόμενα 100 - 120 αυτοκίνητα και το μεθεπόμενο έτος τα υπόλοιπα της συλλογής. Παράλληλα θα γίνονται περιοδικές εκθέσεις - αφιερώματα όπως για παράδειγμα αφιέρωμα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, στα αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει τίτλους σε αγώνες ή αφιέρωμα σε μια χώρα προέλευσης μέρους αυτοκινήτων της συλλογής π.χ. στα ιταλικά αυτοκίνητα ή ακόμα αφιέρωμα σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία π.χ. Ferrari.
Όσοι είχαν την ευκαιρία να παρευρεθούν στα εγκαίνια του εμπορικού κέντρου στα μέσα Δεκεμβρίου του 2010 είχαν τη ευκαιρία στο τελευταίο όροφο το Athenian Capitol να θαυμάσουν μερικά μόνον από τα λαμπερά έκθεμα του νέου Ελληνικού Μουσείου που έχουν την δική τους ιστορία που συνδέεται με τους κατόχους τους, διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές θρύλους, οδηγούς ράλι κλπ.
Στο Μουσείο θα εκτίθεται μεταξύ άλλων η Mercedes 300 SL Gullwing του Πωλ Νιούμαν, η Chrysler Ιmperial κατασκευής 1959 που ανήκε στον Ρόμπερτ Πλαντ, μέλος του φημισμένου αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Led Ζeppelin, η Lancia Αurelia κατασκευής 1953, προσωπικό αυτοκίνητο του Lorenzo Βandini (διάσημου οδηγού της Formula 1), η Cadillac Seville Gucci του 1979, με σαλόνι ειδικά σχεδιασμένο από τον Οίκο Gucci, η Chevrolet Corvette Stingray, η γνωστή «στρίγγλα» με την οποία ο αείμνηστος Τζόνι Πεσμαζόγλου κέρδισε πολλά ελληνικά πρωταθλήματα και αποτελεί ευγενική προσφορά της οικογένειάς του, καθώς και αυτοκίνητα που ανήκαν σε δούκες (π.χ η Αston Martin Lagonda που ανήκε στο Δούκα του Westminster), βαρόνους και μέλη της Βουλής των Λόρδων.
Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας για τα παιδιά
Στις καθημερινές λειτουργίες του μουσείου περιλαμβάνεται και ένα πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ανάλογα με την ηλικία τους, τα παιδιά θα μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετικά προγράμματα. Από 8 έως 12 ετών θα χρησιμοποιούν τον προσομοιωτή ποδηλάτου, στον οποίο «οδηγώντας» μια συγκεκριμένη διαδρομή με επιλεγμένες καταστάσεις και κυκλοφοριακές συνθήκες, θα μπορούν να δουν, και κυρίως, να μάθουν το σωστό από το λάθος. Από 13 έως 18 ετών, τα παιδιά θα «οδηγούν» προσομοιωτές - αυτοκίνητα, στα οποία μέσω διαδρομών σχεδιασμένων ανάλογα, θα αντιμετωπίζουν συνθήκες βροχής, χιονιού, πάγου, ανέμου αλλά και απλές καθημερινές καταστάσεις, τις οποίες θα συναντήσουν λίγο αργότερα στην ζωή τους.
Στο Μουσείο θα υπάρχει και προσομοιωτής formula 1. Στους χώρους του μουσείου υπάρχει κι ένα αμφιθέατρο 200 θέσεων, το οποίο θα λειτουργεί ως χώρος συνεδρίων, παρουσιάσεων και εκπαίδευσης θα προσελκύει μεγάλο αριθμό εταιρειών και οργανισμών κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ το βράδυ θα μετατρέπεται στην πιο σύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα 3D της Αθήνας.
Στο Μουσείο θα λειτουργεί πωλητήριο, το Museum Store. Κοινό όλων των ηλικιών θα έχει τη δυνατότητα μέσα από τα προϊόντα του Μουσείου, να «γευθεί» μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου στον Ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Επίσης συλλεκτικά αντικείμενα memorabilia όπως παλιές γκραβούρες ή σύγχρονα DVD θα μεταφέρουν στους λάτρεις της αυτοκίνησης εικόνες από αγώνες και αυτοκίνητα του παρελθόντος. Ο επισκέπτης θα μπορεί επίσης να αποκτήσει μινιατούρες σε διάφορες κλίμακες μοντέλων που εκτίθενται ή όχι στο μουσείο, καθώς επίσης και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
ΤοTo μουσείο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας,
στη συμβολή των οδών Τρίτης Σεπτεμβρίου, Ιουλιανού και Σκαραμαγκά.
ΥΓ ότι και να πούμε είναι λίγο .... σίγουρα θα το επισκεφτούμε ...
kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Το αρχαιότερο αυτοκίνητο που ανήκει στο Μουσείο, όλα τα εκθέματα του οποίου προέρχονται από την συλλογή του προέδρου του Ομίλου Χαραγκιώνη, Θεόδωρου Χαραγκιώνη, είναι μια ουγγρική πυροσβεστική αντλία του 1895 και το νεότερο είναι μια MERCEDES 450SL του 1980.
«Η ιδέα για την δημιουργία του Μουσείου», μας αναφέρει ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, «είναι να ενημερωθούν οι Έλληνες σχετικά με την ιστορία και την εξέλιξη του πιο αγαπημένου αντικειμένου που παρήγαγε η βιομηχανική επανάσταση. Να δουν οι ξένοι τι μπορούμε πραγματικά να κάνουμε στην Ελλάδα και να υπάρξει ουσιαστική συμβολή στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσα από ειδικά διαμορφωμένους και εξοπλισμένους χώρους αλλά και διαλέξεις στο auditorium του Μουσείου». Πότε όμως ξεκίνησε την συλλογή του που πλησιάζει τα 300 οχήματα ο Θ.Χαρακιώνης;
Τα κίνητρα του;
Μας περιγράφει: «Το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου προέκυψε από αγάπη για το αυτοκίνητο και περίσσεια ενέργειας. Έχοντας διακόψει την εμπλοκή μου στους αγώνες στο τέλος του 1977, άρχισα να ασχολούμαι με τη συλλογή και αποκατάσταση παλαιών αυτοκινήτων.
Στην αρχή «μάζεψα» τα παιδικά μου όνειρα, περί τα 20 μοντέλα. Κατόπιν, το '90 τα διπλασίασα αγοράζοντας από την Ελλάδα μια ολόκληρη συλλογή, οπότε σκέφτηκα ότι πρέπει πια να κάνω κάτι μεγάλο με τα αυτοκίνητα: Ένα Μουσείο».
Η συλλογή του Θεόδωρου Χαραγκιώνη αριθμεί σήμερα 292 αυτοκίνητα. Σε πρώτη φάση θα εκτεθούν στο Μουσείο τα 111. Η συλλογή θα εναλλάσσεται και έτσι κατά το δεύτερο χρόνο λειτουργίας του Μουσείου θα εκτεθούν τα επόμενα 100 - 120 αυτοκίνητα και το μεθεπόμενο έτος τα υπόλοιπα της συλλογής. Παράλληλα θα γίνονται περιοδικές εκθέσεις - αφιερώματα όπως για παράδειγμα αφιέρωμα στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, στα αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει τίτλους σε αγώνες ή αφιέρωμα σε μια χώρα προέλευσης μέρους αυτοκινήτων της συλλογής π.χ. στα ιταλικά αυτοκίνητα ή ακόμα αφιέρωμα σε κάποια αυτοκινητοβιομηχανία π.χ. Ferrari.
Όσοι είχαν την ευκαιρία να παρευρεθούν στα εγκαίνια του εμπορικού κέντρου στα μέσα Δεκεμβρίου του 2010 είχαν τη ευκαιρία στο τελευταίο όροφο το Athenian Capitol να θαυμάσουν μερικά μόνον από τα λαμπερά έκθεμα του νέου Ελληνικού Μουσείου που έχουν την δική τους ιστορία που συνδέεται με τους κατόχους τους, διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές θρύλους, οδηγούς ράλι κλπ.
Στο Μουσείο θα εκτίθεται μεταξύ άλλων η Mercedes 300 SL Gullwing του Πωλ Νιούμαν, η Chrysler Ιmperial κατασκευής 1959 που ανήκε στον Ρόμπερτ Πλαντ, μέλος του φημισμένου αμερικανικού ροκ συγκροτήματος Led Ζeppelin, η Lancia Αurelia κατασκευής 1953, προσωπικό αυτοκίνητο του Lorenzo Βandini (διάσημου οδηγού της Formula 1), η Cadillac Seville Gucci του 1979, με σαλόνι ειδικά σχεδιασμένο από τον Οίκο Gucci, η Chevrolet Corvette Stingray, η γνωστή «στρίγγλα» με την οποία ο αείμνηστος Τζόνι Πεσμαζόγλου κέρδισε πολλά ελληνικά πρωταθλήματα και αποτελεί ευγενική προσφορά της οικογένειάς του, καθώς και αυτοκίνητα που ανήκαν σε δούκες (π.χ η Αston Martin Lagonda που ανήκε στο Δούκα του Westminster), βαρόνους και μέλη της Βουλής των Λόρδων.
Πρόγραμμα οδικής ασφάλειας για τα παιδιά
Στις καθημερινές λειτουργίες του μουσείου περιλαμβάνεται και ένα πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας για μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ανάλογα με την ηλικία τους, τα παιδιά θα μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετικά προγράμματα. Από 8 έως 12 ετών θα χρησιμοποιούν τον προσομοιωτή ποδηλάτου, στον οποίο «οδηγώντας» μια συγκεκριμένη διαδρομή με επιλεγμένες καταστάσεις και κυκλοφοριακές συνθήκες, θα μπορούν να δουν, και κυρίως, να μάθουν το σωστό από το λάθος. Από 13 έως 18 ετών, τα παιδιά θα «οδηγούν» προσομοιωτές - αυτοκίνητα, στα οποία μέσω διαδρομών σχεδιασμένων ανάλογα, θα αντιμετωπίζουν συνθήκες βροχής, χιονιού, πάγου, ανέμου αλλά και απλές καθημερινές καταστάσεις, τις οποίες θα συναντήσουν λίγο αργότερα στην ζωή τους.
Στο Μουσείο θα υπάρχει και προσομοιωτής formula 1. Στους χώρους του μουσείου υπάρχει κι ένα αμφιθέατρο 200 θέσεων, το οποίο θα λειτουργεί ως χώρος συνεδρίων, παρουσιάσεων και εκπαίδευσης θα προσελκύει μεγάλο αριθμό εταιρειών και οργανισμών κατά τη διάρκεια της ημέρας, ενώ το βράδυ θα μετατρέπεται στην πιο σύγχρονη κινηματογραφική αίθουσα 3D της Αθήνας.
Στο Μουσείο θα λειτουργεί πωλητήριο, το Museum Store. Κοινό όλων των ηλικιών θα έχει τη δυνατότητα μέσα από τα προϊόντα του Μουσείου, να «γευθεί» μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου στον Ελλαδικό χώρο και όχι μόνο. Επίσης συλλεκτικά αντικείμενα memorabilia όπως παλιές γκραβούρες ή σύγχρονα DVD θα μεταφέρουν στους λάτρεις της αυτοκίνησης εικόνες από αγώνες και αυτοκίνητα του παρελθόντος. Ο επισκέπτης θα μπορεί επίσης να αποκτήσει μινιατούρες σε διάφορες κλίμακες μοντέλων που εκτίθενται ή όχι στο μουσείο, καθώς επίσης και αντικείμενα καθημερινής χρήσης.
ΤοTo μουσείο βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας,
στη συμβολή των οδών Τρίτης Σεπτεμβρίου, Ιουλιανού και Σκαραμαγκά.
ΥΓ ότι και να πούμε είναι λίγο .... σίγουρα θα το επισκεφτούμε ...
kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου