'Η ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΑΘΛΩΝ ΒΑΡΕΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ[Ε.ΦΙ.Β.Α.].

'Η ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΑΘΛΩΝ ΒΑΡΕΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ[Ε.ΦΙ.Β.Α.]. ...............ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΑΣ


Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

Formula 1...

  1. Αυτός ο κύριος ήταν χωρίς συζήτηση ο μεγάλος πρωταγωνιστής της σεζόν | Πηγή: Reuters

Οι στιγμές του 2010! (video)



 | Συντάκτης: Βαγγέλης Κύρκος
Η χρονιά που μόλις μας χαιρέτησε περιλάμβανε (για ακόμη μια φορά) καταπληκτικό θέαμα, συναρπαστικές στιγμές, αλλά και (περιέργως) μεγάλη αγωνία για τον τελικό νικητή στο πρωτάθλημα οδηγών. Το exedrasports.gr θυμάται τις 10 γεγονότα που «σημάδεψαν» το 2010 στην «κορωνίδα» του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

1. Οι Mercedes ξανάρχονται!

Το νέο πρωτάθλημα αρχίζει στο Μπαχρέιν στις 14 Μαρτίου. Μετά από 55 χρόνια η Mercedes παίρνει θέση ξανά στο γκριντ ως πλήρη συμμετοχή (για πολλά χρόνια προμήθευε κινητήρες), με τους Νίκο Ρόσμπεργκ και Μίκαελ Σουμάχερ στα δύο κόκπιτ της. Θυμίζουμε ότι, τα Ασημένια Βέλη εξαγόρασαν την πρωταθλήτρια ομάδα του 2009, Brawn GP, κρατώντας τον Ρος Μπρόουν στο «τιμόνι» της ομάδας. Με όνομα «βαρύ» και καταπληκτικό ανθρώπινο δυναμικό το εργοστάσιο από τη Στουτγκάρδη έβαλε ξανά πλώρη για την επιστροφή στη δόξα.



2. Η επιστροφή της Lotus και η διαμάχη του ονόματος…

Η Lotus συμμετέχει ξανά στο πρωτάθλημα, με τον τελευταίο της αγώνα να είναι στην Αδελαΐδα το 1994. Η ομάδα του Τόνι Φερνάντες πήρε αρχικά την άδεια από το Group Lotus (που κατασκευάζει και τα αυτοκίνητα παραγωγής) να χρησιμοποιεί το όνομα της εταιρίας, αλλά στη συνέχεια η συμφωνία τερματίστηκε. Η κόντρα «φούντωσε» όταν το εργοστάσιο δήλωσε ότι θα κινηθεί δικαστικά εναντίον του Φερνάντες εάν συνεχίσει να χρησιμοποιεί το όνομα του βρετανικού εργοστασίου, ενώ ο Μαλαίσιος ιδιοκτήτης τόνιζε πως δεν θα μετονομάσει τα μονοθέσιά του. Τελικά, τα πνεύματα ηρέμησαν όταν και η Proton (στην οποία ανήκει η Lotus) εξαγόρασε μερίδιο της Renault και την επόμενη χρονιά η ομάδα των Ρόμπερτ Κουμπίτσα και Βιτάλι Πετρόφ θα ονομάζεται Lotus Renault GP με μάυρα-χρυσά χρώματα, ενώ οι φετινοί Λοτοί θα μετατρέψουν το όνομά τους σε Team Lotus (που χρησιμοποιούταν τη δεκαετία του 80’) από Lotus Racing, με τα χρώματα να παραμένουν πράσινα-κίτρινα.



3. Η επάνοδος του Σουμάχερ και το «κράξιμο»

Το όνομά του είναι συνώνυμο με τη Formula 1. Ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έπιασε ξανά δουλειά στο θεσμό σε ηλικία 41 ετών, μετά από αποχή τριών χρόνων. Αυτήν τη φορά με τα ασημί της Mercedes. Τα αποτελέσματα δεν τον δικαίωσαν για την επιλογή του, ενώ στο GP της Βαλένθια σημείωσε τον χειρότερο τερματισμό της καριέρας του (15η θέση). Η κριτική που δέχτηκε για την απόφαση επιστροφής του ήταν μεγάλη. Ωστόσο, έστω και στη χειρότερη πλήρη χρονιά του, ο Μίκαελ Σουμάχερ κατάφερε στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας έγραψε ιστορία, τερματίζοντας για 200η φορά στην καριέρα του εντός βαθμών.



4. Ο «αειθαλής» Μπαρικέλο και τα ρεκόρ του

Στο τουρκικό Γκραν Πρι του 2008 είχε «στεφθεί» και επίσημα ως ο πιο έμπειρος πιλότος της Formula 1. Ομως, αυτό δεν του σταμάτησε την ακόρεστη (όπως αποδεικνύεται) διάθεσή του να αγωνίζεται. Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο έγινε στο Σπα ο πρώτος πιλότος της Formula 1 που έφτασε τις 300 συμμετοχές, ενώ με την πτώση της καρό σημαίας στο Αμπου Ντάμπι έφτασε αισίως τις 306. Και έχει συνέχεια, καθώς έχει ήδη ανανεώσει με τη Williams και για το 2011. Επίσης, ο 38χρονος Βραζιλιάνος ισοφάρισε το ρεκόρ του Γκρέιαμ Χιλ με 18η σερί εκκίνηση σεζόν.



5. Η κόντρα των δύο Red Bull

Δεν συμβαίνει και συχνά (άλλωστε το παραδέχτηκαν και οι ίδιοι) δύο πιλότοι από την ίδια ομάδα να μάχονται στα ίσα για το πρωτάθλημα. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Μαρκ Γουέμπερ δεν περιορίστηκαν μόνο στο να μην παραχωρεί ο ένας τη θέση του στον άλλο, αλλά κάποιες φορές έδωσαν μάχη ρόδα με ρόδα. Το αποκορύφωμα της κόντρας τους ήταν στην Τουρκία, όπου ο Γερμανός στην προσπάθειά του να περάσει τον Αυστραλό τράκαραν μεταξύ τους. Ο πρώτος εγκατέλειψε και ο δεύτερος τερμάτισε μόλις τρίτος. Τις επόμενες ημέρες έγινε χαμός. Τελικά, η «φωτιά» μπήκε υπό έλεγχο (όχι ότι έσβησε) σε μια συνάντηση όλων των μελών της Red Bull στις εγκαταστάσεις του Μίλτον Κέινς.



6. Το ατύχημα του Γουέμπερ με τον Κοβαλάινεν στη Βαλένθια

Το είχε η μοίρα του Μαρκ Γουέμπερ εφέτος να εμπλέκεται σε πολλά περίεργα ατυχήματα, τα οποία προκάλεσαν μεγάλη συζήτηση. Εκτός από τη σύγκρουση με τον ομόσταβλό του, ο πιλότος της Red Bull υπερασπίστηκε με ιδιαίτερο ζήλο τη θέση του στη Σιγκαπούρη και από τον Λιούις Χάμιλτον, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να εγκαταλείψει, αλλά και σε μια περίπτωση που βρέθηκε σε θέση… κυνηγού μας έδωσε το highlight της χρονιάς. Ο Αυστραλός, στην προσπάθειά του να προσπεράσει τον Χέικι Κοβαλάινεν έπεσε πάνω στην πίσω αεροτομή της Lotus του Χέικι Κοβαλάινεν, κάνοντας μια περίτεχνη εναέρια τούμπα. Ευτυχώς για τον ίδιο βγήκε σώος και αβλαβής.



7. Η μάχη Σουμάχερ-Μπαρικέλο στην Ουγγαρία

Στην Ουγγαρία οι Red Bull συμπλήρωσαν 100 αγώνες στη Formula 1. Οι Ταύροι κέρδισαν εύκολα την κούρσα, κάνοντας το 1-3 (ο Γουέμπερ ήταν ο νικητής), αλλά ο αγώνας δεν θα μείνει στην ιστορία για αυτά τα γεγονότα. Αυτό που θα μείνει στη μνήμη των περισσότερων φιλάθλων του σπορ είναι η μάχη που έδωσαν ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τον Μίκαελ σουμάχερ στον 66ο γύρο. Ο Γερμανός έστειλε τον Βραζιλιάνο σχεδόν πάνω στον τοίχο που χωρίζει τα πιτς από την πίστα του Χουνγκαρόρινγκ, αλλά αυτός τον προσπέρασε με μαεστρικό τρόπο, «γλείφοντας» με τη δεξιά του ρόδα το τσιμέντο. Μετά την πτώση της καρό σημαίας ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ζήτησε συγνώμη από τον πρώην του ομόσταβλο στη Ferrari, αλλά σίγουρα ο 38χρονος πιλότος της Williams πήρε μια μικρή εκδίκηση για όσα «τράβηξε» στη Scuderia.



8. Η εντολή στον Μάσα να αφήσει τον Αλόνσο στο Χόκενχάιμ

Ηταν ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα του 2010 για το σπορ. Ο Φελίπε Μάσα οδηγούσε στο Χόκενχάιμ την κούρσα, αλλά ο Φερνάντο Αλόνσο ερχόταν πίσω του με «δαιμονισμένο» ρυθμό. Οι άνθρωποι της Ferrari ήξεραν τι έπρεπε να κάνουν και πως, ώστε να σιγουρευτούν ότι και ο Ισπανός (που διεκδικούσε τον τίτλο) θα έπαιρνε τη νίκη, αλλά και ότι δεν θα είχαμε μια… νέα Κωνσταντινούπολη. «Ο Αλόνσο είναι πιο γρήγορος από εσένα. Εγινε σαφές το μήνυμα;», μετέφεραν στον Βραζιλιάνο οι άνθρωποι της Scuderia. Από τότε άλλαξαν πολλά. Οι Κόκκινοι τιμωρήθηκαν με πρόστιμο, αλλά το συγκεκριμένο συμβάν ήταν η αφορμή για να καταργηθεί η απαγόρευση εντολών.



9. Το Γκραν Πρι που έγινε της… Κορέας

Η Νότια Κορέα θα φιλοξενούσε φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία της Γκραν Πρι της Formula 1. Ομως, μέχρι να ανάψουν τα πρώτα πράσινα φώτα στο σιρκουί της Γεονγκάμ, η διεξαγωγή του αγώνα πέρασε από χίλια κύματα. Μέχρι και μερικές εβδομάδες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία, ήταν αμφίβολο εάν όλα θα ήταν έτοιμα. Τελικά, οι Κορεάτες έγιναν… Ελληνες και την τελευταία στιγμή τα κατάφεραν. Αλλά, το δράμα δεν τελείωσε εκεί. Οι απρόβλεπτες συνθήκες στα βάθη της Ασίας έφεραν για ακόμη μια φορά… μαύρα σύννεφα στους διοργανωτές. Τελικά, η βροχή υποχώρησε, αλλά το ρεκόρ μακροσκελέστερου αγώνα της τελευταίας πενταετίας με διάρκεια 2 ώρες 48 λεπτά σημειώθηκε.



10. Το δραματικό φινάλε στο Αμπου Ντάμπι

Το τελευταίο Γκραν Πρι της χρονιάς έμελλε να είναι κάτι παραπάνω από συναρπαστικό. Εξάλλου, το γεγονός ότι τέσσερις πιλότοι πήγαιναν στο Αμπου Ντάμπι με μαθηματικές ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου το προϊδέαζε από μόνο του. Τελικά, δια «χειρός» Βιτάλι Πετρόφ, που κράτησε για πάνω από 40 γύρους πίσω του τον Φερνάντο Αλόνσο, συνεχόμενων λαθών του Μαρκ Γουέμπερ και εκπληκτικής οδήγησης του Σεμπάστιαν Φέτελ έδωσε τον τίτλο στον Γερμανό και το νταμπλ στις Red Bull, οι οποίες είχαν πανηγυρίσει τον τίτλο στους κατασκευαστές στη Βραζιλία. Ο 23χρονος πιλότος μιμήθηκε τους Τζιουζέπε Φαρίνα και Κίμι Ραϊκόνεν, ανεβαίνοντας από τρίτος, στην κορυφή της βαθμολογίας. Ετσι, κατάφερε να γίνει ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία του σπορ.

 exedrasports.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες